onsdag 13 augusti 2014

Les jeux sont faits

På väg mot sjukgymnastiken, kända Vällingbystensättningen utgör fond

Min man har börjat en ny tjänst. En typ av praktik som om ett halvår ger honom möjlighet att börja jobba på allvar. Han fick utmärkta vitsord efter de första tre veckorna. Nästan löjligt bra. Jag och han var mycket stolta. Detta spreds i familjen, mammor, pappor, alla var stolta och glada, ingen var förvånad alls! Han skulle nog inte ha några svårigheter att få ett bra jobb inom en snar framtid.


Min enkla frukost i kaoset

Jag har ont i ryggen. Jag har för mycket hemarbete. Jag sover för lite med för dålig kvalitet dessutom jobbar jag faktiskt också. Nervklämmet från ryggen blir värre och värre. Snart kanske jag inte kommer kunna gå....Det vore väldigt tråkigt för mig. Och för min familj. Och för plånboken. Doktorn sa vila....läkare kan vara väldigt tröga. Jag tyckte jag kunde lagts in på långvården direkt.

Jag ringde maken för att höra att han kommit fram ordentligt till jobbet. Det hade han. Han satt ensam på sitt kontor. Det var tyst och lugnt i bakgrunden.
Här hojtade ena ungen att han ville ha "lagom varm O´boy", lillan satt vid min sida i barnstolen och kletade med ett kex och andra killen stökade i badrummet (just stök i badrum är hans specialitet, det kan innebära schampo på golvet, översvämning i tvättstället men också att han borstat sina tänder väldigt bra!) denna gång var det tömma den superroliga nya sensorstyrda tvålen på innehåll. 
Jag berättade att jag hade väldigt ont nu, eller inte ont kanske men det känns kallt på vänster rumpa och ned i benet (tydliga diskbråckssymptom). "Oj Oj" sa han, väldigt tråkigt. Jag bejakade detta tråkiga och sa att han nog får ta lite mer ansvar nu så att jag inte blir ännu sämre och han får vara hemma med barnet. Tystnad. Alltså, sa jag, om jag blir sämre måste nog du vara pappaledig... 

Det intressanta med detta är att jag då inte skulle ha råd med att vara sjukskriven. Jag har för låg SGI, maken skulle få så låg ersättning att  jag skulle behöva jobba heltid som läkare. MED diskbråck. Moment 22. Och faktiskt är det nog så att det som andra människor vanligen blir sjukskrivna för i sisådär tre till sex månader. Det skulle nog vara min räddning.

Jag väntar på att få en tid för MR-undersökning. Allt står och faller med den känns det som. Ett fotografi på min värk är kanske det som behövs för att få poletten att trilla ned? För hammare och spik har inte hjälpt. Inte vegetarisk mat heller.

Medan vi samtalar kommer jag ihåg hans utvärderingslapp. Hans handledare beskriver honom som "väldigt framåt och initiativrik", "tar för sig av arbetsuppgifter med en positiv inställning", "är effektiv och noga". Annat som sägs är att han är flexibel, lätt att fokusera på nya områden, snabb att lära in nya arbetsuppgifter, lyhörd och med stor social kompetens.......jag försöker mig på lite KBT.

"Men du som har så lätt att ta till dig nya kunskaper, är noggrann och flexibel, du skulle ju klara detta med hushållsarbete så himla mycket bättre än jag!, Jag är ju sur, vresig och gnällig. Kan inte ta in nya saker (läs tekniska prylar och backsensorer på bil) och har liksom kört fast här. Han fattade direkt galoppen! Smart som tusan alltså.
Men, försvarar han sig, handledaren hade i början sagt åt honom att allt var tillåtet, gör som du känner och när det blir fel bromsar jag dig!


Dagens göromål och lite stödanteckningar för kommande bloggar samt gårdagens present från min äldsta dotter. Som hon åt upp nästan helst själv...


Åååååååååå att jag inte kommit på detta tidigare! Jag är så fruktansvärt korkad! Jag borde ju sagt; Go for it! Knock yourself out! Blir det för rent så hejdar jag dig!!!!

Va!?! Jag har för helvete åtta år på högskola bakom mig, sju och ett halvt på ett av Sveriges mest ansedda lärosäten, men detta kunde jag inte fatta!
Ingen som helst mellanmänsklig kompetens såldes. 
MEN! Jag är också snabb att lära nytt, flexibel är mitt mellannamn och motivationen saknas ej.

Ikväll får han kött. Det blir Bearnaisesås tills han storknar och satans jävla pommes frites så kolesterolen stockar sig i hans kärl. Därefter ska han få städa hela natten. Jag ska ta en pina colada på balkonen och när det går för långt ropa "nej nej nej nu räcker det med dammandet älskling, det yr i mina ögon!"

Så min älskade fantastiske make, du har mött din överman! The game is on! #tärningenärkastad

#kolesterolgörmannen #kött #städhjälp #paraplydrink #ergonomiskskurmopp



Ps. maken ringde och jag läste för honom. Han har viss humor kring detta..."då kanske jag ska lämna tillbaka den ergonomiska skurmoppen jag köpt till dig!?!" Ds.

1 kommentar:

  1. Voltaires Vardag: Les Jeux Sont Faits >>>>> Download Now

    >>>>> Download Full

    Voltaires Vardag: Les Jeux Sont Faits >>>>> Download LINK

    >>>>> Download Now

    Voltaires Vardag: Les Jeux Sont Faits >>>>> Download Full

    >>>>> Download LINK

    SvaraRadera