måndag 9 mars 2015

Hemma hos reportagens död


Jag lovade ju att skriva i dammet. Nu kanske ni tänker hur otäckt är det hemma hos den där kvinnan..Så här otäckt är det. Men jag försvarar mig med att städerskan i förra veckan bara ville städa undervåningen och skulle komma en annan dag när det passade bättre för att städa övervåningen. Vart är världen på väg och hur mesig är maken? För det var han som var hemma när hon svischade runt här och OCD-ade alla tavlorna. För er som är över 45 och knappt kan se kan jag meddela att där står: Damma!

Jag förutspår att hemma hos reportagen kommer försvinna, eller jag hoppas det om det ska vara på detta viset. I morse hörde jag på radion att hemmen vi ser är stylade nämligen. Inte bara städade som de gånger jag av olika anledningar varit med i bild med mitt hem. Utan faktiskt stylade! In kommer ett gäng människor som byter ut gardiner och soffor för att sedan plåta den kända personen i "sitt" hem. URK!

Jag känner inte överdrivet många kända personer...och jag tror jag är safe när jag säger att detta är det fulaste jag har hört!

Inte nog med att vi ska behöva skämmas (jag skäms inte men tydligen gör folk det enligt radion) över att husen är i oordning, vi ska bjudas på lögner också! 
Om jag av någon outgrundlig anledning skulle vilja veta hur Steffo (jag älskar Steffo) har det hemma skulle jag faktiskt vilja veta hur det ser ut på riktigt i hans hem. Inte hur en stylist tycker att det ska se ut hos honom. Totalt hjärndött. Och hur i hela världen är man funtad när man går med på detta?
Jag skulle bli så oerhört förnärmad, ja det är ordet, om någon kom hem till mig och sa: -Nej du den där stolen var för ful för att vara i bild, skit i dammråttorna de syns inte men en jävla MIO-stol, det går bort!

Jag för min del lägger ju ut en oräknelig mängd bilder på mitt hemmakaos så om jag någon gång blir rikskänd tror jag inte att jag skulle komma undan så lätt. Men jag skulle heller aldrig ljuga om detta. Aldrig skulle jag vilja fara med osanning. Det bygger på något slags förakt för sina fans också. Att medvetet luras och försköna verkligheten är så otroligt lågt. Hur går snacket i kändissvängen kan man undra när de talar om detta (många känner ju faktiskt varandra och de har vänner som då och då kommer hem till dem). -Å, jag såg att de lånat din lägenhet för att plåta snygga möbler i den med dig i förgrunden. Kanske dags att investera i lite ljusa och fräscha möbler nu eller?

Jag skulle verkligen vilja veta vilka som hittar på någon sådan här skit. Har de så låga tankar om sina läsare? Allvarligt, ska det vara så mycket yta att vi snart inte vet vad som är verkligt eller ej. Första knäcken kom ju när man fick veta att Så ska det låta var fejk...de hade förvalda låtar. Jag anade nästan det när Robert Gustavsson var med för de låtar han kan...är ju inte riktigt mainstream. Inte för att jag för all del vill ha mainstream jag vill ju ha bakgator helst. Små trånga och lite obskyra grejer. OCH så vill jag se hur slarvigt



Se där, maken han hittar på så många olika kluriga ställen att förvara saker på...




Hon är så trendig. Det är djurmotiv för hela slanten. Tiger, zebra och leopard all the way! Kolla sockorna!


möblerna är samlade hos Steffo!!! NÄR får jag veta detta???

Det kan ju inte vara så att man inte har ett enda rum, eller möjligen två som inte går att städa och plåta. Om man nu måste visa upp hur kändisar bor....ELLER?



Här en bild från mitt hem, helt på riktigt. Det är lite ditten och datten. Mest för att jag måste ställa saker högt nu och detta är högsta punkten jag når utan att stå på en stol. Verklighet så det bara smäller om det!


Jag ska inte grotta ned mig i detta, jag har annat att skriva om. 
Tylla inskolas från och med idag. Man skulle nog kunna säga att jag lyckats som mamma för ungen kramade alla tre barnen som var med idag, satte sig tryggt I fröken Jennifers knä och gosade in sig. Hon tittade inte på mig en sekund. Hpn lekte järnet kan man kanske säga och var sedan helt omöjlig att lägga, trots att hon ramlat in i en dörrpost (halkade med innestövlarna på ett lasersvärd). Annars brukar ju barn bli lite matta när de tjongar i huvudet i något...

Hon är färdig för omvärlden. Noll ångest hade jag. Inte som första gången för 18 år sedan när jag drömde mardrömmar om pedofilfröknar som av outgrundlig anledning väntat med att slå till förrän just mitt barn lämnades på förskolan. Hybris även där.

Mina sex barn är nu så stora att de alla knyter kontakter utanför familjen, bitterljuvt. 

Makens tå är för övrigt på bättringsvägen. Den var inte bruten men han skickar lite bilder på den från jobbet...Nån som tror att han gift sig med mig för att jag är doktor och att han är hypokondriker????
Woody Allen has met his match!



En avslutande bild på grannens hus. Nu när jag ska flytta och vet att jag slipper se eländet varje morgon från mitt sovrumsfönster kan jag nästan tycka lite synd om dem. Hela renoveringen har gått i stå...Men väldigt rött är det.

#hemmahos #ljuga #behandlaandrasomidioter #ljustochfräscht #inskolning #förskola #hupokondri


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar